A Neptunban többféle lehetőség is van a fizetési kötelezettségek gyors és egyszerű teljesítésére. Az egyik ilyen mód a gyűjtőszámlán keresztül történő utalás.
A gyűjtőszámla működése: a hallgatók egy bankszámlára tetszőleges összegeket fizetnek be, amely utalásokból a Neptun hallgatónként egyenleget képez. A hallgató ebből a személyes egyenlegből gazdálkodhat, és a számára előírt befizetési kötelezettségeket rendezheti. A hallgató a pénzügyi kiegyenlítések során nem lépheti át a rendelkezésére álló, általa feltöltött egyenleget.
Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392
Gyűjtőszámlára csak magánszemély utalhat, a céges befizetések visszafordításra kerülnek.
Kérjük, hogy a gyűjtőszámlára csak forintban utaljon.
1. Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?
Az ehhez szükséges adatok:
- Kedvezményezett neve: Pécsi Tudományegyetem
- A kedvezményezett bankszámlaszáma: 11731001-23135392
- Közlemény*: NK-Neptun kód (Ha például az Ön Neptun kódja PTE123, akkor a közlemény (idézőjelek nélkül): „NK-PTE123”.)
*az Egyetem gyűjtőszámlájára történő átutalásnál kérjük, mindig figyeljen arra, hogy a közlemény pontosan kilenc karakterből álljon, mivel a rendszer csak ebben az esetben tudja automatikusan azonosítani Önt. Amennyiben a gyűjtőszámlára utalt összeg nem beazonosítható, nem rendelhető hallgatóhoz, akkor az összeg visszafordításra kerül a befizető részére.
2. Ki utalhat a gyűjtőszámlára?
A gyűjtőszámlára csak magánszemély utalhat. A céges befizetések visszafordításra kerülnek.
3. Rózsaszín csekkel is fizethetek be a gyűjtőszámlára?
Igen.
A gyűjtőszámlára rózsaszín csekkel is lehetősége van befizetni, azonban a befizetés rögzítésének átfutási ideje ebben az esetben jóval hosszabb, mint a közvetlen gyűjtőszámlára utalásnál.
A rózsaszín csekken történő befizetés azonosítása automatikusan nem lehetséges, ezért kérjük, hogy ilyen jellegű befizetés esetén minden esetben vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk munkatársaival az infokti@pte.hu email címen.
4. Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?
A gyűjtőszámlára befizetett összeg már az utalást követő banki nap délutánján felhasználható. Hétvégén vagy munkaszüneti napon kezdeményezett utalás esetén az összeg az indítást követő második munkanapon jelenik meg a hallgatói egyenlegen.
5. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?
Igen.
A személyes gyűjtőszámla egyenlegén tetszőleges összeget tarthat. Ennek előnye, hogy ha a szükséges összeg rendelkezésre áll gyűjtőszámláján, akkor a tartozást a fizetési határidő lejártát követően a rendszer automatikus teljesítéssel ki tudja egyenlíteni az Ön közreműködése nélkül is.
6. Mi az az automatikus teljesítés?
Ha a személyes gyűjtőszámla egyenlegén elegendő fedezet van, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását, így nem lesz lejárt határidejű tartozása és elkerülhető a késedelmi díj kivetése is. Automatikus teljesítés csak abban az esetben lehetséges, ha a gyűjtőszámlán levő összeg fedezi a kiírás teljes összegét. Részkiegyenlítésre nincs lehetőség.
7. Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?
A web-es felületre belépve a Pénzügyek / Befizetések menüpont alatt listázhatóak a kiegyenlítésre váró tételek.
A befizetéshez ki kell jelölnie a befizetésre váró tételt, majd a Befizet gombra kell kattintania.
Amennyiben az önköltség részleteit külön-külön szeretné kiegyenlíteni, akkor először a plusz jelre kell kattintania. Ezt követően jelennek meg a kiírás különálló tételei és ki tudja jelölni egyesével a rendezni kívánt részlete(ke)t.
A Befizet gombra kattintást követően megerősítő kérdés érkezik.
Az igenre kattintva az oldal a befizetési mód választó ablakhoz navigál, amelyben megadhatja, honnan kívánja a befizetést indítani. Gyűjtőszámlás befizetés esetén a Gyűjtőszámlás fizetést kell választania.
A Befizet gombra kattintva visszajelző üzenet tájékoztat a tétel sikeres kiegyenlítéséről.
Minden befizetés után érdemes ellenőrizni a Pénzügyek / Befizetések menüponton a frissen kiegyenlített tétel státuszának változását.
8. Devizában is utalhatok a gyűjtőszámlára?
Nem.
Kérjük, hogy gyűjtőszámlára csak forintban utaljon. Amennyiben mégis devizában indított összeg érkezik, azt az esetleges kapcsolódó banki költség rendezése után visszafordítjuk az utalónak.
9. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen?
A web-es felületre belépve a felső menüsor Pénzügyek / Befizetések menüre kattintva látható a felhasználható pénzösszeg.
10. Milyen esetben marad aktív a befizetett tétel?
A gyűjtőszámláról az automatizmus révén a fizetési határidő sorrendjében kerülnek kiegyenlítésre a kiírt tételek. Ha korábbi levonás miatt gyűjtőszámlájának egyenlege nem éri el a következő kiegyenlítendő kiírás összegét, a tétel aktív marad. Például hiába utalja el az önköltség pontos összegét a gyűjtőszámlára, ha van egy, az önköltség fizetési határidejét megelőző határidejű aktív kiírása. Ilyen esetben az automatizmus rendezi a korábbi fizetési határidejű tételt, így nem marad elegendő fedezet az önköltség kiegyenlítésére és a Térítési és Juttatási Szabályzat rendelkezései értelmében késedelmi díj fizetésére lehet kötelezett. Gyűjtőszámláról részkiegyenlítésre nincs lehetőség.
11. Késedelmi díjat kell fizetnem, pedig időben átutaltam az önköltség összegét a gyűjtőszámlára. Mi ennek az oka?
A rendszer automatizmusa révén előfordulhat olyan eset, hogy a tandíjra átutalt összegből levonásra kerül egy korábbi fizetési határidejű kiírás. Ezt követően a gyűjtőszámla egyenlege már nem fedezi az önköltség összegét, így az aktív marad, utána pedig késedelmi díj kerülhet kivetésre. Kérjük, folyamatosan ellenőrizze gyűjtőszámlájának egyenlegét és a rendezésre váró aktív tételeit.
12. Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?
Kérjük, először is ellenőrizze, hogy a megfelelő módon (jó számlaszámra, helyes közleménnyel) utalt-e (lásd: Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?).
Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392
Helyes közlemény formátum: NK-Neptun kód
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a belföldi banki átutalások beérkezési ideje általában 1-2 munkanap, a külföldi bankszámláról indított forint utalások esetében pedig 4-5 munkanap is lehet.
13. Hogyan kaphatom vissza a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen lévő összeget?
Amennyiben nincs lejárt fizetési határidejű tartozása a Neptun rendszerben, lehetősége van a személyes gyűjtőszámla egyenlegén lévő összeg visszautalását kérni. Ehhez elegendő egy üzenetet küldenie az infokti@pte.hu email címre. A visszautalás a Neptunban rögzített bankszámlaszámára történik. Kérjük, hogy ellenőrizze a Neptunban ennek helyességét, mielőtt a gyűjtőszámlán lévő összeg visszautalását kéri.