Gyűjtőszámla

Nyomtatóbarát változatPDF változat
Gyűjtőszámla

A Neptunban többféle lehetőség is van a fizetési kötelezettségek gyors és egyszerű teljesítésére. Az egyik ilyen mód a gyűjtőszámlán keresztül történő utalás.

A gyűjtőszámla működése: a hallgatók egy bankszámlára tetszőleges összegeket fizetnek be, amely utalásokból a Neptun hallgatónként egyenleget képez. A hallgató ebből a személyes egyenlegből gazdálkodhat, és a számára előírt befizetési kötelezettségeket rendezheti. A hallgató a pénzügyi kiegyenlítések során nem lépheti át a rendelkezésére álló, általa feltöltött egyenleget.

Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392

Gyűjtőszámlára csak magánszemély utalhat, a céges befizetések visszafordításra kerülnek.
Kérjük, hogy a gyűjtőszámlára csak forintban utaljon.

 

1. Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?

Az ehhez szükséges adatok:

  • Kedvezményezett neve: Pécsi Tudományegyetem
  • A kedvezményezett bankszámlaszáma: 11731001-23135392
  • Közlemény*: NK-Neptun kód (Ha például az Ön Neptun kódja PTE123, akkor a közlemény (idézőjelek nélkül): „NK-PTE123”.)

*az Egyetem gyűjtőszámlájára történő átutalásnál kérjük, mindig figyeljen arra, hogy a közlemény pontosan kilenc karakterből álljon, mivel a rendszer csak ebben az esetben tudja automatikusan azonosítani Önt. Amennyiben a gyűjtőszámlára utalt összeg nem beazonosítható, nem rendelhető hallgatóhoz, akkor az összeg visszafordításra kerül a befizető részére.

 

2. Ki utalhat a gyűjtőszámlára?

A gyűjtőszámlára csak magánszemély utalhat. A céges befizetések visszafordításra kerülnek.

 

3. Rózsaszín csekkel is fizethetek be a gyűjtőszámlára?

Igen.

A gyűjtőszámlára rózsaszín csekkel is lehetősége van befizetni, azonban a befizetés rögzítésének átfutási ideje ebben az esetben jóval hosszabb, mint a közvetlen gyűjtőszámlára utalásnál.

A rózsaszín csekken történő befizetés azonosítása automatikusan nem lehetséges, ezért kérjük, hogy ilyen jellegű befizetés esetén minden esetben vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk munkatársaival az infokti@pte.hu email címen.

 

4. Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

A gyűjtőszámlára befizetett összeg már az utalást követő banki nap délutánján felhasználható. Hétvégén vagy munkaszüneti napon kezdeményezett utalás esetén az összeg az indítást követő második munkanapon jelenik meg a hallgatói egyenlegen.

 

5. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen.

A személyes gyűjtőszámla egyenlegén tetszőleges összeget tarthat. Ennek előnye, hogy ha a szükséges összeg rendelkezésre áll gyűjtőszámláján, akkor a tartozást a fizetési határidő lejártát követően a rendszer automatikus teljesítéssel ki tudja egyenlíteni az Ön közreműködése nélkül is.

 

6. Mi az az automatikus teljesítés?

Ha a személyes gyűjtőszámla egyenlegén elegendő fedezet van, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását, így nem lesz lejárt határidejű tartozása és elkerülhető a késedelmi díj kivetése is. Automatikus teljesítés csak abban az esetben lehetséges, ha a gyűjtőszámlán levő összeg fedezi a kiírás teljes összegét. Részkiegyenlítésre nincs lehetőség.

 

7. Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?

A web-es felületre belépve a Pénzügyek / Befizetések menüpont alatt listázhatóak a kiegyenlítésre váró tételek.

 

A befizetéshez ki kell jelölnie a befizetésre váró tételt, majd a Befizet gombra kell kattintania.

 

Amennyiben az önköltség részleteit külön-külön szeretné kiegyenlíteni, akkor először a plusz jelre kell kattintania. Ezt követően jelennek meg a kiírás különálló tételei és ki tudja jelölni egyesével a rendezni kívánt részlete(ke)t.

A Befizet gombra kattintást követően megerősítő kérdés érkezik.

 

Az igenre kattintva az oldal a befizetési mód választó ablakhoz navigál, amelyben megadhatja, honnan kívánja a befizetést indítani. Gyűjtőszámlás befizetés esetén a Gyűjtőszámlás fizetést kell választania.

 

A Befizet gombra kattintva visszajelző üzenet tájékoztat a tétel sikeres kiegyenlítéséről.

 

Minden befizetés után érdemes ellenőrizni a Pénzügyek / Befizetések menüponton a frissen kiegyenlített tétel státuszának változását.

 

8. Devizában is utalhatok a gyűjtőszámlára?

Nem.

Kérjük, hogy gyűjtőszámlára csak forintban utaljon. Amennyiben mégis devizában indított összeg érkezik, azt az esetleges kapcsolódó banki költség rendezése után visszafordítjuk az utalónak.

 

9. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen?

A web-es felületre belépve a felső menüsor Pénzügyek / Befizetések menüre kattintva látható a felhasználható pénzösszeg.

 

10. Milyen esetben marad aktív a befizetett tétel?

A gyűjtőszámláról az automatizmus révén a fizetési határidő sorrendjében kerülnek kiegyenlítésre a kiírt tételek. Ha korábbi levonás miatt gyűjtőszámlájának egyenlege nem éri el a következő kiegyenlítendő kiírás összegét, a tétel aktív marad. Például hiába utalja el az önköltség pontos összegét a gyűjtőszámlára, ha van egy, az önköltség fizetési határidejét megelőző határidejű aktív kiírása. Ilyen esetben az automatizmus rendezi a korábbi fizetési határidejű tételt, így nem marad elegendő fedezet az önköltség kiegyenlítésére és a Térítési és Juttatási Szabályzat rendelkezései értelmében késedelmi díj fizetésére lehet kötelezett. Gyűjtőszámláról részkiegyenlítésre nincs lehetőség.

 

11. Késedelmi díjat kell fizetnem, pedig időben átutaltam az önköltség összegét a gyűjtőszámlára. Mi ennek az oka?

A rendszer automatizmusa révén előfordulhat olyan eset, hogy a tandíjra átutalt összegből levonásra kerül egy korábbi fizetési határidejű kiírás. Ezt követően a gyűjtőszámla egyenlege már nem fedezi az önköltség összegét, így az aktív marad, utána pedig késedelmi díj kerülhet kivetésre. Kérjük, folyamatosan ellenőrizze gyűjtőszámlájának egyenlegét és a rendezésre váró aktív tételeit.

 

12. Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

Kérjük, először is ellenőrizze, hogy a megfelelő módon (jó számlaszámra, helyes közleménnyel) utalt-e (lásd: Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?).

Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392

Helyes közlemény formátum: NK-Neptun kód

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a belföldi banki átutalások beérkezési ideje általában 1-2 munkanap, a külföldi bankszámláról indított forint utalások esetében pedig 4-5 munkanap is lehet.

 

13. Hogyan kaphatom vissza a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen lévő összeget?

Amennyiben nincs lejárt fizetési határidejű tartozása a Neptun rendszerben, lehetősége van a személyes gyűjtőszámla egyenlegén lévő összeg visszautalását kérni. Ehhez elegendő egy üzenetet küldenie az infokti@pte.hu email címre. A visszautalás a Neptunban rögzített bankszámlaszámára történik. Kérjük, hogy ellenőrizze a Neptunban ennek helyességét, mielőtt a gyűjtőszámlán lévő összeg visszautalását kéri.

You shall not pass!